Svedala Motorklubbs Mopedsektion rullar på för fullt!

I bästa sommar och moppeväder har aktiviteterna i SMK:s Moppeklubb ”49 kubikarna” kommit igång efter pandemi uppehållet. Varje torsdag - utom vid regn och dåligt väder - så körs det en mopperunda på vackra vägar i Svedala landskapet. Nyligen var moppegänget med ca 20 deltagare på en fin tur runt V. Kärrstorp, Arriesjön och Skabersjö slott. Rundan leddes av Ordföranden för SMK, Bengt Persson som körde på en av Bengts många mopeder, en Puch Dakota. Trevlig Corona säker gemenskap och i princip alla av moppegängets deltagare är dubbel vaccinerade mot Covid smittan.

Efter rundan samlades vi väl utspridda hos Bengt i Torups skogen och det serverades grillad korv med tillbehör.

Är Du intresserad av att vara med? Och kanske har en veteranmoped? Eller funderar på att köpa en? Gör då slag i saken och kom till Q8 macken i Svedala torsdagar kl. 18.00 under sommaren. Trevligt, avkopplande och avstressande och Du kan ”snacka moppe” om Du behöver goda råd med renovering mm. Vi ser gärna att Du blir medlem i Svedala Motor klubb - SMK.

Se här några bilder från körningen den 8 juli 2021.

Nils Erik Östergren
nilserik.ostergren@telia.com